På atv'n!

tirsdag 17. februar 2015

Gaupespor i hagen!

Vi var på hytta noen dager nå i vinterferien og da ringte svigerfar og kunne fortelle at han hadde funnet gaupespor i hagen hos Lille Gubben! Så fort vi hadde stoppet bilen foran trappa da vi kom hjem var jeg på hodet ut av bilen og rundt hushjørnet - og joda, gaupesporene var der fremdeles! En meter fra husveggen har det store, flotte kattedyret gått! Det skulle jeg gjerne sett altså! Har jo sett gauper i dyrepark flere ganger, men å få se den på ordentlig - og i egen hage i tillegg!!! - det hadde vært skikkelig stas!


Det som bekymret meg litt var at i bakkant av det ene potesporet på høyre side var det en liten bloddråpe i de sporene vi kunne se. Gaupa ble jaktet på og den ble tatt av en jaktgruppe (kvotejakt) bare noen hundre meter bortenfor oss og jeg håper ikke dette betyr at den først var skadeskutt...


Store poter på den store katten, her ved siden av mitt eget fotspor i str. 38. Men fy søren så gjerne jeg skulle sett den altså! Men det er vel lite håp om at det er flere gauper som lusker rundt husene dessverre...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar