På atv'n!

lørdag 21. februar 2015

Jeg innleder sykkelsesongen!

Ja, inne altså. Har så smått syklet noen småøkter på trimsykkelen de siste par ukene og i helga har jeg virkelig trødd til! I går følte jeg meg ikke helt i form, litt sånn "forkjølelse som ligger og lurer, men ikke slår ut"-følelse - dere kjenner den? Men jeg skiftet til sykkeltøy og klatret opp på sykkelsetet allikevel og vips! Jeg følte meg helt topp! Og etter 45 min kunne jeg notere 20.1 km. Kjempefornøyd!

I dag hadde jeg planer om joggetur i dagslys, men... *host* Jeg vet ikke helt hva som skjedde for plutselig var det begynt å skumre ute og noen joggetur hadde jeg ikke sett snurten av! Styrketrening var ikke aktuelt, jeg hadde en økt på torsdag og kjenner at kroppen gjerne vil vente enda en dag med denslags. Så da ble det trimsykkel i dag også da. De første 5 min var blytunge og lårene var som vonde tømmerstokker etter økta i går! Etter 10-12 min løsnet det heldigvis helt og da gikk det veldig greit, men jeg så tidlig at jeg kom til å bruke et par minutter mer enn i går, uten at det gjør noe. Og ganske riktig, de siste 5-7 minuttene var tunge, men etter 47 min kunne jeg notere 20.1 km i dag også. Minst like fornøyd i dag som i går!

Så fornøyd at jeg skulle ta en stilig selfie til bloggen... Jada...





Formen føles i alle fall ganske bra og jeg ser frem til utesykkelsesongen begynner!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar