På atv'n!

søndag 1. mars 2015

Alt min sønn bør vite om verden

Jeg har meget delte erfaringer med Fredrik Backmans bøker, "En mann ved navn Ove" som jeg elsket fra første side og "Mormor hilser og sier unnskyld" som var bare kjemperar og som jeg aldri fikk taket på.

"Alt min sønn bør vite om verden" (Cappelen Damm 2015) viste seg å være en hysterisk morsom perle av en far-til-sønn-bok! Jeg lo godt for meg selv mange, mange ganger underveis og boka ble lest nesten i en jafs. Den minner meg mye om Pappahjerte-bloggen og boka hans, men er mye mer - hva skal jeg si - skadefro og smått ondskapsfull overfor sin sønn - men det er selvfølgelig ingen tvil om at han elsker sin sønn like høyt som alle andre foreldre, bare så det er sagt.

Dersom alle historiene i boka er virkelige, er Fredrik Backman nærmest en vandrende katastrofe, sikkert både frustrerende og vanvittig underholdende å bo sammen med.

Jeg har ikke sjekket om mannen har en pappablogg, men det skulle ikke forundre meg.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar