På atv'n!

tirsdag 24. mars 2015

Løvetemmeren - Läckberg

Jeg har lest alt av Camilla Läckberg og hun skuffer ikke med "Løvetemmeren" (Gyldendal 2015) heller! Jeg begynte på den en lørdagskveld og tror ikke jeg trakk pusten før jeg var ferdig med den utpå søndag formiddag! Du snakker om pageturner altså! Som vanlig trodde jeg at jeg hadde løsningen flere ganger underveis, men neida - hun lurte meg gang på gang!

Handlingen foregår i Fjällbacka som vanlig og delvis i et rideskolemiljø denne gangen, ypperlig for en gammel hestejente og krimelsker som meg!

Flere unge jenter har forsvunnet over hele Sør-Sverige, alle forsvinningene følger samme mønster, bortsett fra en som avviker på flere punkter. 3 måneder etter at hun forsvant dukker det siste offeret opp, groteskt mishandlet og blir påkjørt og drept av en uheldig bilist som var på feil sted til feil tid. Men hvor kom hun fra? Hvor har hun vært holdt fanget? Og hvem har gjort noe så vanvittig grusomt mot en ung jente?

Anbefales for deg som liker en real pageturner av en krim!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar