På atv'n!

tirsdag 7. januar 2014

Brød og løpetur

I dag har jeg bakt brød! Det må være flere år siden sist, har liksom ikke funnet noen oppskrift som er god nok til at jeg gidder, spiser stort sett knekkebrød også. Men så begynte min søster å bake Maria Skappel-brødet og da jeg fikk smake det var jeg solgt! Brødet er dyrt, speltmel koster 40,- kiloen(!) og gresskarfrø er ikke helt gratis det heller, men utrolig godt! Det ble to brød, det ene ligger i skiver i fryseren, det andre er delt i to og skal bli med hjem til Lille Gubben. Spiste 2 skiver med leverpostei og paprika til kvelds. Mmmmm!


Jentungen var hos en venninne i kveld og hun sendte meg en melding om jeg kunne gå imot henne rundt tre kvarter før det var aktuelt. Jeg benyttet sjansen, hoppet i treningstøyet og strøk på dør og fikk til en 50 min / 4,5 km lang løpetur, gikk noe da, spesielt det siste kvarteret sammen med jentungen, men er veldig fornøyd.

2 kommentarer:

  1. Hvor mange kcal er det i skappelbrødet?

    SvarSlett
    Svar
    1. Aner ikke, det går jo an å regne det ut, men det har jeg ikke giddet. :o)

      Slett