På atv'n!

onsdag 15. januar 2014

Hvor mye kan man egentlig spise?

Jeg prøver å holde meg til rundt 1500 kcal om dagen. Det skal holde i lange baner, jeg er ikke store kroppen. I dag synes jeg at jeg har spist hele tiden, men kommer allikevel ikke opp i 1500 kcal om jeg skal fortsette som planlagt. Dagens meny er som følger:

Frokost: 1 knekkebrød m/bremykt, edamerost og kaviar (ca. 150 kcal)
Mellom: en appelsin og noen mandler (ca. 110 kcal)
Lunsj: en liten porsjon havregrøt m/div. frø, laget på lettmelk (ca. 300 kcal)
Middag: en bra stor salat (crispi, tomater, paprika, agurk og fetaost) med to stekte egg + en klementin (ca. 340 kcal)
Mellom: 1/2 eple, en banan og en liten neve valnøtter (ca. 210 kcal)
Kveldsmat: en liten skål kyllingsuppe + 2 skiver Maria Skappel-brød med bremykt + 3 svisker + 5 mandler (ca. 345 kcal)

Tilsammen ca. 1485 kcal. 


Nå er ikke dagen i dag helt representativ for jeg har seinvakt i dag og da legger jeg opp måltidsrytmen annerledes enn ved vanlig dagvakt. Jeg fører matinntaket på Vektned.no for å holde et øye med det og for meg funker det greit. Når jeg ikke gjør det har jeg alt for lett for å skli ut, porsjonene blir (nesten umerkelig) større og større... Trening føres også her, jeg liker å holde et øye med hvor mye jeg trener også. I alle fall i perioder hvor jeg faktisk trener... Grunnen til den lille frokosten er at jeg trener en økt styrke (30 min) en times tid etterpå og da liker jeg ikke å ha så mye mat i magen. Måtte spe på med noen svisker og mandler etter kveldsmaten for å få "grønt lys" på Vektned.no og dermed nå kalorimålet mitt i dag. Jeg er en enkel sjel og lar meg lett begeistre.


Dette er hverdager. I helgene koser jeg meg med sjokolade eller noe annet søtt og godt om jeg har lyst på det. Jeg er ikke asketisk heller.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar