På atv'n!

onsdag 22. januar 2014

Trening - og andres reaksjon på det

Jeg liker disse onsdags formiddagene altså, da har jeg seinvakt og har fin tid til en god treningsøkt etter at ungene er ute av huset og i god tid før jeg skal på jobb. I dag brukte jeg 40 min på en god styrkeøkt og la på noen mageøvelser som tok skikkelig til slutt - regner med at jeg kommer til å kjenne det i morra!


Det er en ting som provoserer meg, jeg har opplevd det før og jeg opplevde det igjen i går. Jeg leste "offentlig" i en bok om trening og fikk spørsmål fra en person jeg kjenner litt - "Skal du bli sprek du nå da, liksom?!" med et aldri så lite fnys. Jeg bare så på vedkommende og svarte rolig: "Jeg trener flere ganger i uka jeg, både styrke, sykkel og jogging..." Hun ble helt satt ut gitt. Hun sto lenge og bare så på meg og jeg så hun ikke visste hva hun skulle si.


Det er da for søren ikke noen grunn til å fnyse av at andre prøver å ta vare på sin egen kropp?! Jeg har opplevd denne holdningen tidligere også, av andre og synes det er svært merkelig. Dette er jo voksne kvinner, ikke fjortisjenter som kan gjøre sånt for å tøffe seg. Jeg skjønner det bare ikke. Jeg blir bare imponert når jeg hører om folk som trener og tar vare på seg selv jeg.


Men nå skal jeg hoppe i dusjen før jeg spiser en velfortjent tidlig lunsj! Vi snakkes!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar