På atv'n!

lørdag 11. januar 2014

Om å trene "bra nok"

Jeg har skummet gjennom en drøss nye treningsblogger i dag, bokmerket noen, gitt beng i andre, men det var en som provoserte meg litt. Nå finner jeg den selvfølgelig ikke igjen for jeg bokmerket den ikke - typisk.
Det var en ung dame som mente at det er så mange på treningssentra som ikke trener "godt nok", hva nå "godt nok" måtte være. Det er bedre med 3 knallharde økter i uka enn 6 slappere mener hun. For henne er det kanskje det, men hva vet hun om alle de andres bakgrunn? Kanskje det de gjør er knallhardt for dem med deres kropp og deres utgangspunkt?!
Hadde hun sett mine treningsøkter hadde hun antagelig ledd rått, men for meg er det akkurat passe, jeg presser meg selv litt når jeg kjenner at det er på tide og tar det pent når jeg kjenner at det er dagen for det. Det forskjell på oss alle, det som passer for deg passer ikke nødvendigvis for meg. Det er heller ikke alle som trener for å se ut som en fitnessutøver, mange er bare "mosjonisttrenere" rett og slett.
Og der har du en av grunnene til at du aldri vil få se meg på et treningssenter. At noen skal se på meg og tenke at "hun der trener ikke godt nok" kommer aldri til å skje. Jeg trener akkurat passe godt nok. For meg.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar