På atv'n!

torsdag 15. mai 2014

Estenstadmarka en fin morgen

Dyna holdt et krampaktig tak i meg i morrest, men til slutt klarte jeg å kjempe meg ut av senga og inn på badet. En titt på gradestokken først viste 0 grader. 0! Det er 15. mai altså! Men ok - hadde jeg tenkt å ta meg en tur i marka før jobb og i tillegg kommet meg ut av senga før kl. 6 skulle treningstøyet på!
 
Vanlige morgenrutiner og en kjøretur på 4,5 mil fulgte. Ikke mer å si om det. Litt småkaldt og jeg lurte på om det ville holde med en halvtykk løpebukse (uten longs!) og bare en mellomtykk ulltrøye under softshelljakka, pannebåndet lå igjen hjemme... Tok på to par hansker da, for å holde de ømme hendene mine varme, før jeg la i vei.
 
Det ble varmt nok...! Estenstadmarka er stort sett bare rett opp og rett ned så det tok ikke lange stunden før svetten silte! Kameraet er alltid med og det ble et bilde i dag også:
 

En stund etter at jeg tok bildet jogget jeg på en smal sti, veldig smal og plutselig hektet jeg foten i en rot og gikk på trynet så det sang! Stien var mjuk og tørr heldigvis og det eneste som skjedde var at jeg klarte å trø en kvist godt mellom pekefinger og langfinger på venstre hånd, men det var ømt bare en liten stund og så gikk det over. Men jeg lå faktisk så lang jeg var! Håper og tror det bare var fuglene som så meg...
 
Turen ble på 5 km / 52 min, greit nok, det går ikke så fort i terrenget og når det i tillegg var en del bratte motbakker hvor jeg gikk så er jeg i grunnen godt fornøyd.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar