På atv'n!

onsdag 21. mai 2014

Jeg gikk en tur på stien...

Jeg jogget også da, det var fremdeles ikke mye krefter i beina etter mandagens sykkel-stunt, men det ble såpass anstendig med jogging på turen i dag at jeg fører det som joggetur på Utfordringen 2014.

Startet ved krysset Vådan - Lian og la veien inn mot gården Stykket.


Møtte en snegl på veien, vi kalte disse for geitsnegler da jeg var barn og det ble sagt at dersom man tråkket på en så ble det regn. Så jeg tok bare et par bilder av den og gikk videre uten å tråkke den for nære.


Det sildrer og renner mange steder i Bymarka og her er det tilrettelagt for at man kan fylle koppen sin. Jeg lurte på om jeg skulle ta turen helt bort til Grønlia, men det foregikk noe skogsarbeide i den retningen både så, hørte og luktet jeg - så jeg snudde, jeg orket ikke presse meg forbi en traktor - jeg ville heller høre fuglene og kjenne fred og ro.


Her sto tidligere Lagmannsetra, men den ble påtent og brant ned for ganske nøyaktig 4 år siden, veldig trist at noen gjør slikt. Vollen er imidlertid pent tatt vare på med mange sittegrupper med bord og benker.


Og en tøff grill! Håper denne får stå i fred og at redskapene også får henge på plass til glede for andre turgåere.


Hvitveisen blomstret nesten overalt.


Og stooooore trær!


Dette treet har nok måttet gi tapt i en av stormene i vinter.


Det er mange, mange skilt i Bymarka og dette er nok ment for skiløpere om vinteren.


Og mange benker hvor man kan sette seg ned litt og høre på fuglene og kjenne freden senke seg.


Da jeg kom tilbake til bilen kunne jeg klokke inn 83 min / 9,1 km - er veldig fornøyd med det - en god start på dagen!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar