På atv'n!

søndag 4. mai 2014

Poteter og gulrot i jorda

Under en sårt tiltrengt opprydning i gangen i går fant jeg en drøss gamle poteter - noen må ta seg sammen når det gjelder potetforbruket her altså! Potetene hadde fått groer og jeg fikk en lys ide - hvorfor ikke prøve å sette dem i jorda?! Som tenkt så gjort! 3 stk. Asterix, 2 stk. Folva og 3 stk. ukjent sort ligger nå i jorden og jeg er veldig spent på om det kommer opp noe og om det blir noen avling av det til høsten!

Her kommer det forhåpentligvis opp noen fine potetplanter etterhvert:


Og her er rabarbraen som jeg aldri har fått til tidligere! Utrolig artig!


Jeg har også fra til solsikker (ikke så enormt store) og til blomkarse og lurer på når jeg skal få dem i jorda. Hadde tenkt å så dem direkte ute så jeg bør vel egentlig ikke vente å mye lenger heller. Gulrotfrøene gikk også i jorda i dag, trodde jeg hadde kjøpt frø på bånd, men det hadde jeg ikke så det blir nok en del tynning etterhvert...

Lille Gubben sitter og leser om å dyrke hvitløk... Det hadde vært interessant.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar