På atv'n!

mandag 26. mai 2014

Rare lyder i natten...

Våknet i natt av noen rare lyder utenfor soveromsvinduet. Jeg bor i tredje etasje så jeg ble ikke redd akkurat, men lurte på hva det var. Trodde først et lite sekund at det var fyllerør, men skjønte fort at det måtte være et dyr. "Råbukk!" var min første tanke, de skal jo høres så fæle ut og dessuten er det mye rådyr i området rundt blokkene våre.
 
På med brillene, ut av senga og hodet frem bak rullegardina. Ingen råbukk å se. Ikke noe annet heller. Det var såpass langt på natt at det begynte å lysne igjen så det var ikke noe problem å se. Lyden kom igjen og igjen, det hørtes ut som en gammel vær som holdt på å kveles samtidig som den brekte i grunnen.
 
Så kom synderen frem - en rev! Den spurtet fra skogholtet, over plena og forsvant nedenfor blokka. Etter det ble det helt stille og jeg sovnet raskt igjen. Men nå vet jeg hva reven sier - og den sier IKKE "Ding, ding, ding, ding, ding!" Nemlig.
 
 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar