På atv'n!

onsdag 5. mars 2014

Jogget/gikk til jobb i dag!

Jepp, jepp, jepp! Det gjorde jeg det. Været var vakkert, vinden var ikke så voldsom som ventet og jeg traff blink med påkledningen (bortsett fra en buff som raskt ble surret rundt håndleddet). Ok, det ble vel mer gåing enn jogging i dag, men været var så nydelig at det var bare godt å drøye tiden jeg var ute!
 
På vei ned Selsbakkveien.
 

På vei opp fra Osloveien til Kroppanmarka har det vært skogrydding! I fjor høst, da jeg fremdeles syklet til jobben, var det et lite skogholt her, mest løvtrær da.


Utsikt nedover Nidelva fra Nedre Leirfoss.


På vei mellom Nedre og Øvre Leirfoss fikk jeg bekreftet mine mistanker om at det er bever i denne delen av elva. Ingen tvil. Men jeg sto der og tok bilder og funderte så hørte jeg et kraftig dunk, det lignet ikke helt på et smell i isen, så jeg velger å tro at det var en bever i nærheten. Det er litt kulere enn at isen knaket.


En liten selfie ved Øvre Leirfoss.


Utsikt nedover Nidelva fra Øvre Leirfoss.


En hel gjeng med ender kom padlende mot meg i full fart da jeg stanset på demningen og tittet utover vannet, de var tydeligvis vant til å få mat når noen stoppet der!


Det var skikkelig vårvær og jeg hadde ikke lyst til å gå på jobb egentlig, men bare være ute. Det kunne jeg jo ikke, så jeg fortsatte nå ufortrødent videre til jobben.


Helt bort til høyblokka på Risvollan skulle jeg, den skimtes som et hvitt tårn langt der borte.


Men først måtte jeg passere den gamle iskremfabrikken. Noen som husker Trønder-Is? Jeg hadde hest på fõr i området her rundt 1983 og da var det Trønder-Is som holdt til i denne fabrikken, de gikk vel inn i løpet av 80-tallet og ble til Joker-Is. Som heller ikke holdt særlig lenge. Jeg husker godt at jeg syntes Diplom-Is hadde bedre iser enn begge de to andre og det var jeg tydeligvis ikke alene om.

 
Jeg begynte å bli sliten på dette tidspunktet og det var i grunnen greit å være fremme på jobben allikevel. Turen ble på 8,7 km og jeg brukte 84 minutter. Greit fornøyd med det, tatt i betraktning at det ble mer gåing enn jeg hadde tenkt, det var så koselig å rusle gå langs elva og se på naturen, selv om det ikke akkurat spirer så voldsomt ennå.
 
Vi har hatt nydelig vær i hele vinter og nå har jeg jo sjekket at det er fint sykkelføre også. Hvordan tror dere værmeldingen ser ut nå? Joda, 10 dager med regn... Jadda. Takk for den!


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar