På atv'n!

tirsdag 25. mars 2014

På ville veier

Jeg har lest en bok som har bergtatt meg fullstendig - og det endatil en dokumentar-biografi-reiseskildring! "På ville veier - om å miste fotfestet og komme på beina igjen" av Cheryl Strayed, utgitt på Aschehoug i 2013.
 
Boka handler om - og er skrevet av - Cheryl Strayed som i en alder av 22 år mistet sin mor og hele verden falt i grus. Ved en tilfeldighet fant hun ut om Pacific Crest Trail , PCT, som er en "tursti" som strekker seg fra USAs grense mot Mexico i sør til Manning Park i British Columbia i Canada i nord. Hele stien er 4286 km lang og går gjennom California, Oregon og Washington.
 
 
At PCT er en vakker del av verden er det vel ingen tvil om:



 
(bildene er knabbet på nettet)
 
Jeg vet ikke helt hvorfor boka grep meg så voldsomt, men jeg var med Cheryl hele veien og kjente at jeg lengtet bare ut i skogen og opp på fjellet, mer og mer for hver side! Nå kommer jeg aldri til å gå PCT, til det er den alt for krevende, men noen lengre dagsturer på hytta kan det vel bli i sommer håper jeg...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar