På atv'n!

torsdag 26. september 2013

Høstens første frostmorgen og en herlig tur i marka!

Brrr...! Det var -2 på Orkanger da vi våknet i morrest, det er kaldt det! Heldigvis hadde bilen stått i garasjen i natt så det var ikke noe is å skrape. Vel fremme på jobben, klokka var ikke 7:30 engang (!) skiftet jeg til det nye løpetøyet + ulltrøye, tynn fleecegenser og en tynn løpejakke, slo på trackingen på mobilen og la i vei! Tåka lå tjukk over byen i dag!
 

På vei opp til Tomset gård gikk jeg forbi en flokk med kyr, håper de har tykk pels!


Vanligvis er Trondheim sentrum synlig her, men...


I skogen like forbi Tomset gård står denne minnesteinen og der ligger også cachen Minnestein etter Johan Moan-operasjon Oleander #3 og den måtte jeg jo finne! Den skulle henge i et tre, men hadde ramlet ned, jeg logget og hengte den pent på plass igjen.


Det var alt for tidlig å snu så jeg fortsatte videre innover i skogen og etter et liten stund kom jeg til cachen Risvollan overview og den måtte jo også finnes! Trodde først den var borte for jeg fant en tom zip-lockpose, men heldigvis fant jeg cachen i god behold like etter.
 
Jogget så videre og holdt på å rote meg bort, men heldigvis har jeg lagt inn kart på mobilen og gps'en holdt meg på den smale sti.


Tok en litt annen vei tilbake og gikk forbi dette området like ved en barnehage, kjempeflott!

 
4 km / 45 min ble det - en herlig tur på tidligmorgenen! Og de nye skoene var aldeles fantastiske! Det var nesten som å sveve på luftputer - eller skyer!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar