På atv'n!

søndag 15. september 2013

Hyttetur, geocaching og intervaller - og kappgang!

Denne helgen ble i grunnen ganske så lik forrige helg. Opp til hytta på fredag og tidlig i seng etter en hjemmesnekret pannerett i gass-komfyren.

Lørdag var det finvær fra morgenen av og jeg knipet denne skyformasjonen;


Utpå dagen, etter at Lille Gubben hadde tatt en økt med å tette rundt rundstokkene stakk jeg til skogs eller til fjells en liten tur. Høsten har kommet og soppsesongen nærmer seg slutten:


Tyttebæra gnistrer rødt i liene:


Jeg kunne ruslet rundt i fjellskogen ved hytta i timesvis:


Men hva har skjedd med denne furua? Lynnedslag kanskje?


Denne henger på et tre like utenfor hytta, jeg liker furukongler så godt, de er så fine og jeg liker godt å pynte med dem, både inne og ute, spesielt til jul.


Om kvelden tente vi bål av alle kvistene og pysjet fra oppryddingen forrige helg:


På vei hjem i dag var det nok en gang tid for litt geocaching - først Å i Meldal lett som en plett! Deretter Vella som er en rasteplass i Meldal kommune. Dette er en cache vi nesten ikke anbefaler noen å prøve å finne for her fløt det med dasspapir, truseinnlegg og mainnskit! Kan ikke folk bruke dassen!? Vi traff en annen geocacher m/sønn her også, vi hadde lett en stund da de dukket opp og pappan lo godt da han så oss i buskene. De hadde ikke tid til å lete særlig lenge og dro nesten med en gang og vi fant tilfeldigvis cachen 10 sekunder etter at de hadde dratt! Typisk. Den tredje og siste cachen for dagen ble Bjørset nord for Meldal sentrum. Enkel og grei denne også, har funnet flere som har vært gjemt på denne måten så den var fort gjort.

Da vi kom hjem var det bare å skifte til treningstøy og ut på tur med innlagte intervaller! Jeg var svært lite inspirert til å løpe intervaller i dag, men det gikk da ganske greit da vi først kom opp bakkene og satte i gang, men det var godt å være ferdig etterpå!

På vei hjem etter intervallene fikk jeg den glupe ideen at jeg skulle prøve meg på kappgang - det ser hinsides teit ut, men jeg la nå i vei og suste forbi Lille Gubben som gikk foran meg. Han prøvde å henge på, men etter noen sekunder hørte jeg bare: "Hvordan klarer du det der?! Jeg har ikke sjanse til å henge på deg!" Jippi! Endelig noe jeg kan gruse ham i! Jeg gjorde det et par ganger til da og det er faktisk litt morsomt. Men jeg har ikke hofter til å gå så langt tror jeg, men den bekkenløsningen jeg hadde for en del år siden tror jeg ikke hoftene skal bli utsatt for kappgang så langt om gangen i alle fall.



Men det er litt gøy da...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar