På atv'n!

søndag 19. oktober 2014

Hundredagersutfordringen III + hyttetur

Så var det tid for oppdatering på hundredagersutfordringen igjen!

Jeg gidder ikke legge ut skrittene for hver eneste dag, de ligger dessuten ute i tråden "Skrittutfordring oktober 2014" på lavkarbo.no om noen som skulle være veldig interessert i det.

244.114 skritt i oktober så langt = 143.386 skritt igjen = 11.030 skritt i snitt hver dag de neste 13 dagene. Hvilket betyr en liten tur ut senere i dag.  Men jeg ligger greit an i forhold til både oktober og hele hundredagersutfordringen som tilsier 12.500 skritt om dagen. 


Mine nye hyttejoggesko. Mizuno Wave Laser 2. Knallgode! Vi har vært på hytta i helga og jeg har kommet til at selv om det er 1,3 km å gå bort til veien (foreløbig, fra neste sommer blir det 6-7 min!) før jeg kan jogge så er jo ikke det noen hindring! Så på lørdag trakk jeg i treningstøy, tok nyskoene i en pose og hoppet i et par gamle støvler. Lille Gubben fulgte meg bort til sommerparkeringen for å se hvor langt de var kommet med nyveien og det var fint gangbart hele veien.

Selfie på tur!


Fremme ved bilen skiftet jeg til joggesko og dro videre mens han ble stående og skravle med en annen hyttekar. Jeg hadde sett meg ut et punkt der jeg skulle stoppe og snu, nemlig på brua som går over elva Svorka. 


Men da jeg kom dit og sjekket gps'en på mobilen fant jeg ut at dersom jeg fortsatte i 500 meter til så ville jeg runde 10 km / 1 mil innen jeg kom tilbake til hytta igjen. Så jeg fortsatte litt til og snudde da gps'en viste 5,1 km. Det var nydelig vær og jeg vekslet på å gå og jogge og stoppet rett som det var for ta bilder, jeg løp med kameraet i hånda.

Da jeg var nesten tilbake ved bilen igjen fikk jeg øye på en svane på en lita tjønn som heter Rødåstjønna og smøg meg forsiktig litt nærmere bredden for å få tatt et bilde av den. Det var ikke så lett og jeg ville jo ikke skremme den og jeg har bare et lite digitalkamera, men dette bildet ble jeg litt fornøyd med i alle fall:


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar