På atv'n!

torsdag 16. oktober 2014

Joggetur i stappmørket!

I går kveld bestemte jeg meg for å ta en joggetur på Orkanger i morrest før jeg dro på jobb, men klokka 6:20 er det jo stappmørkt. Men til jul i fjor hadde jeg ønsket meg en hodelykt og nå var det på tide å ta den frem. Jeg skulle egentlig ta en selfie med hodelykta på, men det glemte jeg helt...
 
Det var litt ubehagelig kun å se en sirkel med lys foran seg på veien/stien og det var nok en del små typer som enten ble vekket alt for tidlig, eller som var på vei til hi eller rede på tampen av natten - for det knirket og raslet der inne i mørket rett som det var.
 
Ved Gjølme bru tok jeg dette bildet og jeg synes det ble veldig stilig!
 
 
Turen i mørket ble på 5,4 km / 52 min og jeg er veldig fornøyd. Da jeg kom ut på gårdsplassen og så opp på himmelen var det aldeles stjerneklart og både Karlsvogna og Orion med beltet sitt blinket ned til meg - alltid like flott! Det er de eneste to stjernebildene jeg kan...
 
Var spent på hvordan det var å løpe med hodelykt, om den kom til å skli ned eller opp eller dingle og være ubehagelig. Jeg hadde et tynt pannebånd under og den satt som et skudd! Merket ikke noe til den underveis, heller ikke til den lille batteripakken som havnet under hestehalen på bakhodet. Så det var ikke noe problem!


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar