På atv'n!

onsdag 15. oktober 2014

Treningsstudio vs frisk luft

Først skal jeg gladelig innrømme at jeg aldri har satt mine ben i et treningsstudio, jeg har ikke noen planer om å gjøre det heller, men man skal aldri si aldri - plutselig en dag kan det hende noen klarer å overtale meg!
 
 
 
I dag, på vei hjem etter morgenens joggetur passerte jeg et treningsstudio. Det var ca. -2 ute, vindstille og lettskyet og aldeles nydelig! Der inne sto det en kar (eller var det en dame?) og tråkket på en elipsemaskin... Hvorfor i all verden betale i dyre dommer for å gå på stedet uten å komme av flekken og puste innestengt svetteluft når man heller kan gå en frisk tur ute i deilig høstluft?! Jeg kan skjønne det når været er skikkelig bedritent, men ikke ellers...

 
At man trener styrke inne skjønner jeg jo, spinning til en viss grad (dog også litt væravhengig!), men GÅING!? Nah... Da er det mye finere å ta en tur i marka og nyte freden, roen og den friske lufta! Strekke på beina, få litt naturlig motstand på kuperte skogsveier og stier, høre fuglene og kanskje få se et ekorn, rådyr eller en elg!

 
Skjelbreia i Trondheim Bymark, bilde tatt 17. september 2014 på en joggetur.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar