På atv'n!

tirsdag 11. februar 2014

Busstur

I dag tok jeg bussen til jobb og tenkte jeg skulle sjekke hvor lang tid det tok:
 
7:30 - på vei ned trappa
7:39 - kjøpte bussbillett med mobilen på vei til holdeplassen
7:42 - vel inne på bussen (flaks! jeg hadde ikke sjekket ruta nemlig!)
8:06 - av bussen nede i Prinsenkrysset
 
Her virket ikke sanntids-skjermen til AtB, men ifølge ruta skulle buss nr. 8 gått kl. 8:05 og neste buss kl. 8:15
 
8:10 - vel inne på buss nr. 8 som antagelig var 5 min forsinket
8: 15 - vi  kjører forbi Lerkendal Stadion! Ingen fotballspillere å se
8:25 - av bussen ved Risvollan Senter
 
Det siste stykket var bussen nesten tom:
 
 
I tillegg til at turen tok meg 55 min, altså nesten en time, så var det på buss nr. 5 stappfullt, jeg gikk på så tidlig på ruta at jeg fikk sitteplass heldigvis, men det ble mange som måtte stå etterhvert. Jeg fikk en skulderveske stappet med bøker med spisse hjørner i overarmen gjentatte ganger, en sekk i øret og en annen veske i skuldra. Det var varmt og tett og dårlig luft.
 
Nei, jeg tror ikke jeg kommer til å gå tilbake til å ta buss, ikke når bilen gir meg anledning til å ha den temperaturen jeg vil, høre den musikken jeg vil, la meg slippe å overhøre andres telefonsamtaler og ikke minst - det tar under halvparten av tiden!
 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar