På atv'n!

lørdag 24. august 2013

Geocaching med ungene

Jeg hadde sagt til ungene for noen dager siden at de skulle få være med meg og finne et par cacher som ligger i nærheten av der vi bor (jeg, faren bor et par km unna) og de skjønte ikke helt hva dette gikk ut på tror jeg. Jentungen (Junior 2) protesterte litt, men guttungen (Junior 1) begynte å bli litt nysgjerrig og de ble nå med begge to.

Da vi kom ut og jeg slo på "sattelitten" på mobilen og vi ganske snart fikk opp kartet som viste hvor vi var og hvor cachen lå var det gjort! Full fart ned gjennom skogen og på leting etter Nissehuset i skogen. Vi surret litt rundt, jeg hadde jo sett for meg at det faktisk var et lite hus, en bu eller noe sånt, men det er lenge siden det har vært noe som lignet på et hus for å si det sånn...

Men snart kom vi på rett spor og det varte ikke lenge før jeg skimtet cachen under en rot. Junior 2 fikk æren av å åpne den og signere i loggen. Junior 1 oppdaget at en kompis hadde signert et par funn tidligere så han signerte også med fullt navn i tilfelle flere kompiser skulle dumpe innom.


Jeg sprang hjemom for å laste inn Torpedo - litjpo#2 og vi gikk videre oppover gata for å finne dagens andre cache. Jeg foreslo å vente til i morra, men det kunne jeg bare glemme! Nå var ungene gira! Vel borte på fotballøkka var letingen i gang - her var det ikke lett å finne nullpunktet, eller vi fant vel det, jeg er ikke helt sikker på om den ligger helt på nullpunktet egentlig. Men etter at vi hadde gått gjennom loggen og hintet og kommet til visse slutninger gikk det ikke lange stunden før Junior 2 ropte at hun hadde funnet den! Så hun fikk æren av å klatre opp og hente den, signere i loggen, Junior 1 signerte også, og klatre opp og legge den tilbake igjen.


Det er ikke alltid like lett å få med ungene ut på tur, men nå har de selv spurt om vi ikke kan dra på tur i morra og finne flere cacher! Herlig! Så jeg har blinket meg ut en liten rundløype der det skal ligge 5-6 stykker og det meldes fiiiint vært også - blir nok en bra geocache dag i morra også!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar