På atv'n!

mandag 26. august 2013

I dag gikk det ikke :o(

Var i godt humør da jeg la ut på sykkel i morrest, tenkte jeg skulle plukket et par cacher på vei til jobben til og med! Fint, men litt kjølig vær, slo på gps'en på mobilen da jeg kom utenfor blokka og startet rmaps. Tok meg dessverre ikke tid til å vente til den fant meg, satset på at den kanskje klarte å finne meg i farta ned Selsbakklia. Det gjorde den ikke.
 
Jeg tok av ved Nedre Leirfoss og stoppet der for å sjekke mobilen. Gps-symbolet blinket muntert mot meg, altså søkte den fremdeles. Jeg sto stille en god stund før jeg syklet noen meter lengre frem til en åpning på siden mot elva og stilte meg der istedet. Mens jeg ventet på at mobilen skulle finne gps-koordinatene mine tok jeg noen bilder i morgensolen, har et gammelt Canon Ixus 50 liggende i sykkelveska eller geocachingveska:
 


Frøken Rosa sto pent og ventet på den andre siden av veien mens jeg satt på autovernet.

 
Etter 5 minutter ga jeg opp. Det var åpent og fint ut mot elva, men på den andre siden av veien er det en høy og bratt bergvegg med høye grantrær på toppen og denne skygget tydeligvis så mye for at mobilen ikke klarte å få kontakt med nok satelitter. Jeg vurderte å sykle tilbake til brua og satse på at det var så åpnet der at det kunne gå, men jeg skulle jo tross alt på jobb... Får prøve igjen senere i uka!
 
Fant etterpå ut at jeg muligens skal klare å finne den uten å bruke gps'en, men vi får se. Deilig sykkeltur til jobben uansett, brukte 43 min sykkeltid på 9,3 km i nydelig morgensol. Ikke den verste starten på dagen og uke det! 


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar