På atv'n!

tirsdag 6. august 2013

Hjemmebakte knekkebrød

Jeg har prøvd å lage knekkebrød før, sånne med bare masse forskjellige frø, fiberhusk (for å få dem til å henge sammen), salt og vann, men de har gått i søpla for jeg har ikke likt dem så godt.

I går smakte jeg et knekkebrød fra Helios og det var kjempegodt! Fant også en oppskrift der som jeg fikk lyst til å prøve, men jeg innrømmer at jeg ikke brukte Helios sine produkter. Det er helt sikkert naturvennlig og økologisk og sunt og alt sånt, men for det første aner jeg ikke hvor i Trondheim / Orkanger jeg evt. får tak i det og for det andre koster det antagelig så mye at knekkebrødene ville blitt grisedyre...

Så jeg gikk for produkter du får tak i på enhver dagligvare, mulig at solsikkefrøene var økologiske!; og vanlig salt. Det var såre enkelt og jeg var veldig spent da jeg skulle smake i går kveld - med bremykt, hvitost og kaviar. Og det var GODT!


De er ca. 8x8 cm og det ble 32 stykker. Noen av dem ble kanskje litt tykke så neste gang skal jeg spre dem på 2,5-3 bakeplater fremfor 2, evt. lage litt mindre porsjon.


Tok med en boks på jobb i dag, ikke denne med en liten "metallkoffert" som det har vært bokstavkjeks i, kjempesøt! Spiste 3 stk til lunsj med makrell i tomat på - mmmmm! Det var godt det! Noe sier meg at disse ikke kommer til å vare så lenge...

Lille Gubben syntes heller jeg kunne lage klippekrans, men det får bli til helgen og en ny bloggpost om jeg husker å ta bilder underveis.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar