På atv'n!

onsdag 14. august 2013

To cacher på morgenkvisten!

Seinvakt kan være en fin ting, spesielt når man har opptil flere cacher som bare ligger og venter på vei til jobben. Tok meg tid til å lese i loggene på de to jeg hadde sett meg ut før jeg dro hjemmefra.

Den første var Nero's # 8 Viggja på Grønlandsskjæret. Jeg har ikke vært der før og klarte selvfølgelig å kjøre rett forbi så jeg måtte snu og kjøre litt tilbake. Ruslet ned en bratt bakke mot fjorden og der var det den nydeligste lille sandstrand! Lette litt rundt i lynget uten å finne noe. Prøvde så å bruke kompasset på C:geo-appen, men det sendte meg i alle himmelretninger! Jeg var temmelig sikker på at jeg visste hvor nullpunktet var og da jeg kom fra riktig vinkel fant jeg den riktige steinen ganske raskt. Fin og tørr logg med god plass.

Ruslet så opp i bilen igjen og ble god og varm opp bakken. Satte deretter kursen for Børsa kirke og en nano-cache. Hadde lest såpass her at jeg skjønte omtrent hvor den var, uten at jeg hadde vært der før overhodet. Det var i grunnen bare å gå etter tråkket og når noen i tillegg hadde lagt ut et aldri så lite spoiler-bilde av selve cachen i loggen var det en grei sak å finne den, det tok et par min fra jeg var ute av bilen til cachen var funnet og signert. Litt plundrete å få loggen ut av cachen og jeg lurte på om jeg kom til å få lagt den inni igjen, men det gikk greit.


Vakker kirke.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar