På atv'n!

søndag 4. august 2013

På multetur igjen

Ingen sak å gå på multetur når godsakene faktisk befinner seg innenfor gangavstand fra heimen! Etter et par km langs vei og en km eller så ganske bratt kommer vi opp hit:


Det er frodig og fint i Trøndelag i alle fall! Selv om vi innimellom blir litt lei av alt regnet så setter naturen stort sett pris på det ser det ut til.


En liten multe!


Som fikk selskap av mange flere i bøtta - det ble med ca. 1,5 kg multer hjem i dag.


Vakkert! De som foretrekker storbyliv med larm og ståk skal få ha det i fred for meg.


Nøkkeroser. Bare navnet er så vakkert at jeg nesten får tårer i øynene...


Sopptur var vi ikke på. Ingen av oss er spesielt begeistret for sopp - hva er egentlig greia der? Det smaker jo ingenting og har konsistens som skumgummi... Ikke kan jeg en eneste sort sopp heller, skjønt jeg hadde vel klart å gjenkjenne en kantarell om jeg hadde funnet den, men denne her hadde jeg definitivt ikke satt tenna i samme hvor sulten jeg var!


Vi gikk ned her, ganske gjengrodd kan man si, men stien går faktisk til høyre i bildet.



Vi brukte 3 timer 50 min og var litt slitne da vi kom hjem. Var godt med en dusj og resten av gårsdagens hjemmelagde pizza da!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar